Anders Jungbeck föreslås till ny styrelseledamot för Enzymatica

Enzymatica förstärker sin styrelse med kompetens och erfarenhet från läkemedelsindustrin. Anders Jungbeck, Nordenchef för det internationella läkemedelsföretaget Actavis, föreslås bli ny styrelseledamot för företaget. Anders Jungbeck har de senaste 29 åren arbetat inom såväl den svenska och som internationella läkemedelsindustrin inom bolag som Glaxo, Draco, AstraZeneca och Ratiopharm.

-  Vi är mycket nöjda med att Anders Jungbeck har valt att kandidera för vår styrelse. Vi får genom Anders en god förstärkning när det gäller erfarenhet från inte minst den internationella läkemedelsmarknaden, något som blir speciellt viktigt i samband med vår planerade expansion i Norden och Europa, säger Michael Edelborg Christensen, VD på Enzymatica.

-  Det känns verkligen entusiasmerande att bli föreslagen som ledamot i Enzymatica. Det är ett mycket intressant bioteknikbolag med en spännande pipeline av produkt­er, säger Anders Jungbeck.

För mer information Enzymatica, kontakta:
Michael Edelborg Christensen, VD Enzymatica AB (publ), 0768-14 41 66,
michael.christensen@enzymatica.se