Christian W Jansson föreslås till ny ordförande för Enzymatica

Regulatoriska pressmeddelanden
ycwpgmhfjh2osckayggc.jpg

KappAhls tidigare VD och koncernchef Christian W Jansson föreslås som ny styrelseordförande för Enzymatica. Valet av styrelseordförande kommer att tas upp på årsstämman den 6:e maj. Christian W Jansson ersätter Åke Larsson, som har avböjt omval.

-  Vi är väldigt glada över att Christian W Jansson har accepterat förslaget att bli vår ordförande. Hans erfarenhet från handel och börsföretag blir värdefull i samband med att Enzymatica nu kommersialiserar sin verksamhet genom en bred marknadsintroduktion av bland annat ColdZyme®Munspray, säger Michael Edelborg Christensen, VD på Enzymatica.

-  Enzymatica är ett mycket spännande företag som nu lanserar innovativa produkter för att förebygga och behandla några av våra vanligaste sjukdomar som förkylning. Jag ser att företaget har stora möjligheter att lyckas bygga en stark verksamhet både i Sverige och internationellt, säger Christian W Jansson.

Christian W Jansson är styrelseordförande för Svensk Handel och Apoteket AB samt styrelseledamot ibland andra Svenskt Näringsliv, Bong AB, KappAhl AB och Europris AS. Christian W Jansson har också varit verksam inom Bonnier Dental Group, som ansvarig för både den globala och europeiska verksamheten.

För mer information Enzymatica, kontakta:

Michael Edelborg Christensen, VD Enzymatica AB (publ), 0768-14 41 66,
michael.christensen@enzymatica.se

Dokument

Enzymatica värnar om din integritet och behandlar dina personuppgifter i enlighet med EU:s allmänna dataskyddsförordning. För mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter, och vilka rättigheter du har, vänligen se vår information om personuppgiftsbehandling här.