Christian W Jansson föreslås till ny ordförande för Enzymatica

KappAhls tidigare VD och koncernchef Christian W Jansson föreslås som ny styrelseordförande för Enzymatica. Valet av styrelseordförande kommer att tas upp på årsstämman den 6:e maj. Christian W Jansson ersätter Åke Larsson, som har avböjt omval.

-  Vi är väldigt glada över att Christian W Jansson har accepterat förslaget att bli vår ordförande. Hans erfarenhet från handel och börsföretag blir värdefull i samband med att Enzymatica nu kommersialiserar sin verksamhet genom en bred marknadsintroduktion av bland annat ColdZyme®Munspray, säger Michael Edelborg Christensen, VD på Enzymatica.

-  Enzymatica är ett mycket spännande företag som nu lanserar innovativa produkt­er för att förebygga och behandla några av våra vanligaste sjukdomar som förkylning. Jag ser att företaget har stora möjligheter att lyckas bygga en stark verksamhet både i Sverige och internationellt, säger Christian W Jansson.

Christian W Jansson är styrelseordförande för Svensk Handel och Apoteket AB samt styrelseledamot ibland andra Svenskt Näringsliv, Bong AB, KappAhl AB och Europris AS. Christian W Jansson har också varit verksam inom Bonnier Dental Group, som ansvarig för både den globala och europeiska verksamheten.

För mer information Enzymatica, kontakta:

Michael Edelborg Christensen, VD Enzymatica AB (publ), 0768-14 41 66,
michael.christensen@enzymatica.se