Enzymatica: ColdZyme® Munspray mot förkylning introduceras på Apotek Hjärtat

Regulatoriska pressmeddelanden
zl6uzavremjmztnira0c.jpg

Enzymatica har slutit avtal med Apotek Hjärtat, Sveriges näst största apotekskedja. Under februari, 2013 kommer Enzymaticas medicintekniska produkt Coldzyme® Munspray att introduceras i sortimentet på Apotek Hjärtat.

- Avtalet med Apotek Hjärtat är ytterligare en bekräftelse på intresset för våra produkter. Apotek Hjärtat är Sveriges näst största apotekskedja och har drygt 270 apotek, säger Michael Edelborg Christensen, VD på Enzymatica.

Enzymaticas registrerade produkt Coldzyme® Munspray kommer att finnas till försäljning i det ordinarie sortimentet på Apotek Hjärtat med introduktion från februari månad.

- Avtalen med de tv�� av de ledande apotekskedjorna Apotek Hjärtat och Kronans Droghandel innebär att ColdZyme® Munspray kommer att finnas till försäljning på nästan hälften av alla apotek i Sverige. Förhandlingar med övriga apotekskedjor fortlöper enligt plan, säger Michael Edelborg Christensen, VD på Enzymatica.

Michael Edelborg Christensen, VD Enzymatica AB (publ), 0768-14 41 66,
michael.christensen@enzymatica.se

Dokument

Enzymatica värnar om din integritet och behandlar dina personuppgifter i enlighet med EU:s allmänna dataskyddsförordning. För mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter, och vilka rättigheter du har, vänligen se vår information om personuppgiftsbehandling här.