Enzymatica: ColdZyme® Munspray mot förkylning introduceras på Apotek Hjärtat

Enzymatica har slutit avtal med Apotek Hjärtat, Sveriges näst största apotekskedja. Under februari, 2013 kommer Enzymaticas medicintekniska produkt­ Coldzyme® Munspray att introduceras i sortimentet på Apotek Hjärtat.

- Avtalet med Apotek Hjärtat är ytterligare en bekräftelse på intresset för våra produkt­er. Apotek Hjärtat är Sveriges näst största apotekskedja och har drygt 270 apotek, säger Michael Edelborg Christensen, VD på Enzymatica.

Enzymaticas registrerade produkt­ Coldzyme® Munspray kommer att finnas till försäljning i det ordinarie sortimentet på Apotek Hjärtat med introduktion från februari månad.

- Avtalen med de två av de ledande apotekskedjorna Apotek Hjärtat och Kronans Droghandel innebär att ColdZyme® Munspray kommer att finnas till försäljning på nästan hälften av alla apotek i Sverige. Förhandlingar med övriga apotekskedjor fortlöper enligt plan, säger Michael Edelborg Christensen, VD på Enzymatica.

Michael Edelborg Christensen, VD Enzymatica AB (publ), 0768-14 41 66,
michael.christensen@enzymatica.se