Utökat samarbete med STADA i Tyskland

Enzymatica och sin tyska samarbetspartner, STADA, har ingått ett avtal om marknadsföring och försäljning av en ny munspray för den tyska marknaden. Den nya produkt­en är baserad på samma barriär­teknologi som tidigare produkt­er från Enzymatica. STADA har lagt en första order som uppgår till ca 2,3 MSEK. STADA förväntas lansera munsprayen i början av 2020.
  • Vi är väldigt glada över att STADA lanserar en munspray avsedd för deras egen hemmamarknad. Det känns väldigt positivt att den tyska konsumenten får en chans att använda våra produkt­er, säger Fredrik Lindberg, VD för Enzymatica.

Informationen i pressmeddelandet är sådan som Enzymatica är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 november 2019 kl. 08.30 CET.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:

Fredrik Lindberg, VD Enzymatica AB

Carl-Johan Wachtmeister, Kommunikationschef Enzymatica AB
Tel: 0701-88 50 21 | E-post: carl-johan.wachtmeister@enzymatica.com

OM ENZYMATICA AB

Enzymatica AB är ett life science-bolag som utvecklar och säljer hälsoprodukt­er mot främst sjukdomar och symptom i öron-näsa-hals-regionen. Produkt­erna är baserade på en barriär­teknologi, som inkluderar marina enzymer. Bolagets första produkt­ är medicinteknikprodukt­en ColdZyme® , en munspray mot förkylning. Produkt­en har lanserats på ett tiotal marknader. Strategin är att fortsätta växa genom att utveckla fler hälsoprodukt­er och stärka positionen på befintliga marknader och expandera till fler geografiska marknader via etablerade partners. Bolaget har huvudkontor i Lund och är listat på Nasdaq First North Growth Market. För mer information besök: www.enzymatica.se  och www.enzymatica.se/sv/section/media/pressmeddelanden

Enzymaticas Certified Adviser är Erik Penser Bank. Tel: 08-463 83 00 E-post: certifiedadviser@penser.se