Korrigering av tidigare pressmeddelande: Claus Egstrand tillträder som VD tidigare än beräknat

I den svenska språkversionen av det pressmeddelande som distribuerades tidigare i dag (2021-09-08, kl. 11:00) hade fel årtal angetts för det datum som Claus Egstrand skulle ha tillträtt enligt tidigare plan. Korrekt årtal ska vara 2022 som nedan.

Claus Egstrand tillträder sin nya roll som VD för Enzymatica tre månader tidigare än beräknat, med start den 9 september 2021.

När Claus Egstrand utsågs till ny VD i juli tydde andra engagemang på att han skulle kunna tillträda först den 1 januari 2022. Eftersom de andra engagemangen nu avslutats tillträder Claus Egstrand sin nya roll redan den 9 september 2021. Therese Filmersson, ställföreträdande VD, återgår till sin tidigare roll som CFO och har också utsetts till vice VD, vilket tidigare har kommunicerats. Bengt Baron återgår till sin tidigare roll som styrelseordförande.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:

Claus Egstrand, Chief Executive Officer, Enzymatica AB
Telefon: +44 7780 22 8385 | E-post: claus.egstrand@enzymatica.com

Stefan Olsson, Kommunikationschef, Enzymatica AB
Telefon: 0708-55 11 85 | E-post: stefan.olsson@enzymatica.com

OM ENZYMATICA AB

Enzymatica AB är ett life science-bolag som utvecklar och säljer hälsoprodukt­er mot främst sjukdomar och symptom i öron-näsa-hals-regionen. Produkt­erna är baserade på en barriärteknologi, som inkluderar marina enzymer. Bolagets första produkt­ är medicinteknikprodukt­en ColdZyme®, en munspray mot förkylning. Produkt­en har lanserats på 30-tal marknader på 3 kontinenter. Strategin är att fortsätta växa genom att utveckla fler hälsoprodukt­er och stärka positionen på befintliga marknader och expandera till fler geografiska marknader via etablerade partners. Bolaget har huvudkontor i Lund och är listat på Nasdaq First North Growth Market. För mer information besök www.enzymatica.se och www.enzymatica.se/sv/section/media/pressmeddelanden

Enzymaticas Certified Adviser är Erik Penser Bank. Tel: 08-463 83 00 E-post: certifiedadviser@penser.se