Enzymatica sluter avtal med Kronans Droghandel Apotekskedja.

Enzymatica har slutit sitt första kommersiella avtal. Det innebär att Enzymaticas medicintekniska produkt­ ColdZyme® Munspray mot förkylning kommer att finnas till försäljning i Kronans Droghandels Apotek från och med början av 2013.

- Avtalet är självklart kommersiellt viktigt för oss eftersom apotekskedjorna är en väsentlig del i vår lanseringsstrategi. Det har hela tiden varit vårt mål att lansera i apotekskedjorna i början av 2013 och därför känns det extra glädjande att kunna leverera enligt tidplan, säger Michael Edelborg Christensen, VD på Enzymatica.

Avtalet innebär att Enzymaticas registrerade produkt­ ColdZyme® Munspray kommer att finnas till försäljning på Kronans Droghandels Apotek i hela landet. Lansering av ColdZyme® Munspray beräknas ske i månadsskiftet januari/februari 2013.

- Att vi på så kort tid från registrering av produkt­erna fått ett första avtal med en stor apotekskedja ser vi som en kvalitetsstämpel på våra produkt­er och en bekräftelse på marknadspotentialen. Förhandlingar med övriga apotekskedjor fortlöper enligt plan, säger Michael Edelborg Christensen, VD på Enzymatica.

Michael Edelborg Christensen, VD Enzymatica AB (publ), 0768-14 41 66,
michael.christensen@enzymatica.se