Enzymatica förstärker organisationen

Bioteknikföretaget Enzymatica har gjort strategiska rekryteringar för att stärka organisationen i utvecklingen av verksamheten. Bolaget förstärker med en ny CFO och informationschef, bland annat mot bakgrund av det planerade listbytet från Aktietorget till NASDAQ OMX Small Cap, som tidigare har kommunicerats.

Från april månad kommer bolaget att förstärkas med ny CFO samt kompetens inom IR och projektledning genom följande rekryteringar.

Johan Wennerholm, CFO. Johan är idag CEO för Occlutech International AB. Johan var under åren 2007-2012 CFO för CellaVision AB.
Tina Dackemark Lawesson, Senior Communication Officer. Tina är idag Director Investor Relations hos CellaVision AB

- Jag är glad över att vi kan förstärka vår organisation med dessa kompetenta medarbetare. Både Johan och Tina har värdefull erfarenhet av arbete i bolag som befinner sig i det skede där Enzymatica är, säger Michael Edelborg Christensen, VD för Enzymatica AB.

Enzymatica har också påbörjat arbetet med att rekrytera en försäljningsdirektör och hoppas att kunna avsluta detta arbete innan sommaren. Även FoU kommer att förstärkas under året.

För mer information om Enzymatica, kontakta: Michael Edelborg Christensen, VD Enzymatica AB (publ), 0768-14 41 66, michael.christensen@enzymatica.se